perjantai 17. huhtikuuta 2015

Tallinnan reissu!

Heti näin toiseksi ei hevos aiheista postausta kehiin :D.. Olin keskiviikosta torstaihin Nean, Titan ja Sirkan kanssa laivalla.

Keskiviikkona menin aamulla Nean mummolle Sirkalle, jolla syötiin ruoka ja oleliltiin hetki, kunnes päästiin lähtemään. Taxi haki meidät pihasta ja vei juna asemalle, josta jatkettiin matkaa junalla keravalle. Titta otti meidät Keravalta kyytiin ja matka jatkui kohti Helsinkiä.

Heti kun päästiin laivaan vietiin tavarat hyttiin ja mentiin buffettiin. Buffetissa kuluikin seuraavat 1,5h syöden ja juoden.

Buffetin jälkeen käytiin tax-freessä ja ostettiin ensimmäisiä tuliaisia. Ostin muutaman purkin mini oreo keksejä ja ja oreo suklaata. Käytiin hytissä viemässä ostokset ja mentiin kannella Nean kanssa ottamaan muutamia kuvia. Itsestäni en mitään kuvaa hyväksynyt kannelta, jossa naama näkyisi.

Hetken kuvailun jälkeen mentiin starlight palaceen ja iskusteltiin Nean kanssa siellä ja haettiin lasten drinkkejä. Ensimmäiset oli ihan hirveän makuiset ja jäi minulta kyllä juomatta. Seuraavan jo kykenin juomaan kun maku oli hiukan parempi.

Käytiin taas hytissä, jonka jälkeen käytiin vähän kiertelemässä laivalla koko porukka. 11 aikaan illalla mentiin vielä Nean ja Titan kanssa starlight palaceen. Siellä sitten aika vierähtikin melko myöhään, vai pitäsikö sanoa aikaiseen.

Aamulla herättiin Nean kanssa seitemän aikaan ja lähdettiin kaksin aamupala buffettiin. Syötiin taas niin paljon kuin kyettiin ja hyvää oli! Ja tosiaan kaikkea tuota mitä lautasilla oli ei syöty! :D

Aamupalan jälkeen mentiin hyttiin ja vaihdettiin vaatteet yms. Yhdeksältä mentiin maihin ja kierreltiin Viru keksuksessa ja Rimissä. Mitään matkaa ei kuljettu kävellen vaan taxilla joka paikkaan. Viimeinen taxi kyyti oli hiukan kummallinen. Kuski kertoi olevansa yhteydessä äiti Mariaan ja ajeli paljain jaloin auto täynnä outoja "koristeita". Hän kertoi olleensa shamaanin opissa ja kertoi, että suomalaiset on epäluottavaisia virolaisia kohtaan aivan turhaan... Saatiin Nean kanssa äkkiä kaivettua kamera esiin ja napattua muutama kuva.

Juuri ennen 12 päästiin laivaan takaisin ja mentiin heti syömään Rimistä ostetut hedelmäsalaatit. Käytiin vielä muutama kerta tax freessä ja jossain vaatekaupassa, josta mukaan tarttui Ulrikan ruskea nahkalaukku. loppu matka vietettiin hytissä syöden ja jutellen.

Nean "salaatti", omasta en muistanut ottaa kuvaa

Laivasta odoteltiin puoli tuntia ulos pääsyä, jonka jälkeen päästiin sitten kotiin. Lopuksi ostokset näyttivät tältä. (suurin osa oreoista oli kavereille).